2011-04-26

Så då var påsken slut...

..och kanske är ni i behov av lite extra klockor för att ta er upp på morgonen igen? ;)

Jag har gjort ett halsband bestående av tre olika kedjor i vintage brons varav det är berlocker på två av dem.
Längden på den kortaste kedjan är ca 52 cm och den längsta är ca 72 cm. Sen tillkommer berlocken längst ner som är ca 2,5 cm. Till detta tillkommer en förlängningskedja på 8 cm om man vill ha det lite längre. Skulle någon vilja ha det kortare eller så kan jag fixa det också :)
(Jag har fått en fråga om varför jag har så konstiga mått på mina längder men det beror på att jag ofta använder mig av måttenheten Inch när jag gör smycken.)



Bilden är är från Piero Fornasetti’s “Tema e Variazioni” (Tema och variation) prydnadstallrikar. Alla hans tallrikar visar operasopranen Lina Cavalieri. Här kan ni se flera av motiven (som numera finns som tapeter mm) Här hittar ni hans hemsida.

Pris 200:-


Tack för titten! :)






Ps. Tack Erika för de stora klockorna :)

2 kommentarer:

Erika sa...

Varsågod, så fint det blev!

Miapuh sa...

ja jättefint verkligen