2011-04-20

Bakom kulisserna..

Ibland är det väldigt tyst är i bloggen och det brukar bero på någon av följande anledningar:
1. Jag mår inte alls bra och orkar inte pyssla/uppdatera bloggen
2. Någon familjemedlem är sjuk så jag har inte tid
3. Jag har en eller ett par riktigt bra dagar så jag passar på att göra annat.


Under vintern/tidiga våren har jag pysslat i hallen när jag orkat. Det började med att jag var så trött på vår fula slitna lilla byrå i mörknad furu. Jag spraymålade därför byrån mattsvart och sen beställde jag gratis tapetprov från Måleributiken som jag klädde framsidan med.


Av biten som var kvar klippte jag mindre bitar som jag ramade in i en ram som jag sprayat i samma mattsvarta färg som byrån. Jag målad även passpartoun (?) för att det skulle gå ton i ton. (Crea Diem är latin och betyder "Skapa dagen")
Och plötsligt passade inte nyckelskåpet in...innan såg det ut så här . Nu målade scannade jag in gamla filmstjärnebilder och skrev ut på naturvitt papper och satte över den nymålade dörren.
På en loppis för någon vecka sedan hittade jag en ful lampa med potential. Den hade en vit metallstomme och klädd i något pappersaktigt tyg som hade pressade blommor i sig. Jag slet bort "skärmen" , sprayade stommen svart och klädde den med plastband istället.
Sen passade ju inte den gamla toaskylten in heller längre, jag var ju tvungen att fixa en ny toaskylt som passade in på filmstjärnetemat. Smaken är som baken (haha)..men jag tycker den här skylten var rolig (och man kan ju skriva vad man vill på den eftersom det är en griffetavla. Alla kanske inte har lika torr humor som jag ;)l)

Nu är det bara att måla hallen från beige till vit kvar..och där kommer min äldste son in ;)


Tack för titten! :)





4 kommentarer:

Miapuh sa...

grymt jobbat :)
tokkär i toaskylten, hur har du gjort den eller köpt?
kram

Mella sa...

Den är köpt på Tiger för 30:- eller 40:- minns ej exakt :)

( http://www.tgr-stores.se/ )

Erika sa...

Så snyggt! verkligen smart och fiffigt du fått till det med "enkla" medel!

Andrea sa...

Åh hjälp vad snyggt du gjort det!
Avis, du har Clark Gable på byrån ;)
Bra tips att man kan fixa gratis tapetprover! :D

*snor skylten och springer iväg*

KRAM!