2009-02-26

Fler Layouter från Cybercropen

Ja, det känns som om jag har en outsinlig källa av layouter att visa upp sedan Cybercropen och det är ju tur för just nu scrappar jag några saker som ska bli presenter så även om jag pysslar kommer jag inte att kunna visa dem på ett tag. De jag ska visa idag har det gemnsamma att de återberättar samtal med min pojkar när de var i ungefär samma ålder (även om just dessa samtal inte handla om samma sak).
Först ut en med Samuel (Fotot är taget sent på kvällen därav det dåliga fotot. Den går i vitt, turkost och svart:

Rubriken:
Du behöver nog slipa lite på din argumentationsteknik
Journalingen:
I affären.- Mamma, kan jag få godis?
- Nej, det är inte lördag idag.
- Då, om inte jag får godis, tänker inte jag äta godis på lördag!
---------------------------------------------
I affären, vid ett annat tillfälle.
- Mamma, kan jag få godis idag?
- Nej, det är inte lördag idag. På lördag får du godis.
- Då får du inte äta godis på tisdag!
----------------------------------------------
Vid hämtning på dagis (Han lipar åt mig och vill inte följa med hem)
- Nej, men vet du? Då åker jag utan dig för jag vill hem nu. Hej då, nu går jag.
- Då följer jag efter dig!
---------------------------------------------
Vid läggdags och Samuel vill inte lägga sig
- Nej, men då läser inte jag för dig.
- Då läser inte jag för dig heller!
-----------------------------------------------
När Samuel bråkar/muckar gräl:
- Om inte du lägger av nu så läser inte jag för dig ikväll!
- Om du inte läser för mig ikväll behöver du inte göra det imorgon heller!
----------------------------------------------
Nästa layout berättar om ett samtal med Sebastian för ca 11 år sedan:
Journalingen:
När du var drygt fyra år började du fråga om hur barn kommer till.
Jag svarade så sanningsenligt jag tyckte passade för din ålder.
(Du ställde många frågor och ville ha många detaljer)
Några dagar senare satt vi i soffan och kollade
på barnprogram när du, plötsligt, på tal om ingenting, sa:
-"Mamma, jag var så glad när jag fick komma till din mage!"
-"Jaså, var du?"
-"Jaa, jag tyckte inte om att vara i pappas pung.
Det var så mörkt där och så var det spindelnät i hörnen!"
I många år hävdade han att han mindes hur det var när han var i pappas pung *lol*

Inga kommentarer: