2009-02-12

Altrat lite till hallen

Strax före jul hade jag en scrapblock. Jag löste den genom att jag började altra saker istället för att bara göra LOs. Jag började med irritationsmoment nummer ett, nämligen att göra nåt åt alla nycklar mm som hängde bland jackorna jämt. Jag hade ett nyckelskåp som min lillasyster gjord åt mig för många år sedan. Det var i furu och väldigt enkelt. Jag valde att vända dörren så att det bättre skulle passa i vår hall. Sedan målade jag det svart och satte på ett mönstrat papper från Jenni Bowlin. Jag tycker att det blev väldigt enkelt men fint.

Sen var jag ju tvungen att göra en matchande toaskylt men jag hade inga fler av det mönstrade papper jag använt på nyckelskåpet så jag fick göra ett själv. Jag tog ut måttet till hjärtat med hjälp av ett pepparkaksmått. Klippte ut en bit kartong från ett kollegieblock som jag målade svart. Satte på ett bazzill cardstock (vanilla) och sen ritade jag dit mönstret med hjälp av en ZIG-penna. Bokstäverna är utstansade bokstäver (Blossom grand från QK).

Några månader senare gjorde jag en blomma som jag skulle ha i hallen. Den är gjort av utstansade retroblommor i stl medium och large. Jag har använt mig av bazzill canvas som jag embossat i QK:n, bazzill dotted swiss samt Bazzill bling. Alla tre i svart. Jag har använt vita knappar till mitt och vita organzaband med svarta prickar till "blad". Till stjälkar har jag använt svart ståltråd. Sltuligen är det svart sisel i krukan som jag satt ner blommorna i. (Det var inte kul att jobba med det. Hade trott, i min enfald, att det skulle vara lättarbetat. det var det INTE) Blomman är knappast det snyggaste jag gjort men det var första gången jag testade på att göra en sån och med tanke på att det står i hallen i lagom höjd för sonen att pilla på när jag tar på honom stövlarna så gör det inte så mycket. Det ser bättre ut med den än utan iallafall. ;)

Inga kommentarer: