2009-02-09

Försvunnen son samt Cybercrop

I fredags när vi skulle gå och lägga oss så gick vi som vanligt in till Samuel för att stoppa om honom. När vi kom upp för trappan så såg vi att hans rum var helt upplyst. När vi tittar in i rummet är det leksaker över hela golvet (han skulle inte leka på golvet sa han utan sova på en gång :P) men ingen Samuel i sängen?! Efter en kort översyn fann vi honom här. Att han öht fick plats är en gåta med tanke på alla gosedjur som låg i bäddsoffan..
I helgen var det Cybercrop och jag hann inte med att göra mycket..Jag hann dock med två utmaningar. Den första innebar att man skulle göra en Layout och sen använda pappersresterna till att göra ett kort och en tag. Här kommer mina alster:

Vit cardstock, Gulprickigt papper från October Afternoon,
grönprickigt från American Craft,
äggen är utklippta från ett mönstrat papper från Karen-Marie.
Pilarna är QK-dies, rubriken är thickers- Sprinkles.
(Ja, jag har gjort kycklingen själv. Hade ingen stämpel
som passade och nu kan ju alla se att det är handgjort iaf ;) )


Här kommer mitt bidrag till en annan utmaning. Temat var "Sweets for my sweet" och man skulle tänka sig en chokladpralin med jordgubbsfyllning. I efterhand insåg jag att de menade brun och rosa men jordgubbsfyllning är väl ändå röd?
Mönstrat papper från Dream Streets Papers och den vågade kanten är utklippt från
ett julpapper från Making Memories. Jag har även använt en julstjärna
från en ljusmanchett, ett stor knappnäl, vit floss, vit akrylfärg,
röda blingstenar, en chipboardpil och röda häftklamrar.
Bokstäverna i rublriken är thickers- Sprinkles
och de små bokstäverna under är från Making Memories.

Nu ska jag sätt igång dataspelet åt Samuel så att han kan roa sig med det medan jag gör bussdegen. Hej så länge!

Inga kommentarer: