2009-02-04

Lundresan+ altrat armband

Så..då har jag gjort min första "långresa" själv i bilen. (Tänk vad mycket bättre det går att köra när man inte har folk med sig i bilen..eller rättare sagt Peter eller Samuel) Har ju varit i Lund i dag. Jag hade glömt hur det kändes att ta ryggmärgsprov..eller förträngt kanske passar bättre. :P Han lyckades komma emot en nerv flera ggr vilket var väldigt obehagligt.

När han skulle dra ut nålen så sa jag "Shit, vad lång den kändes". Då sa han -"Ja, vill du se den?" "-Nej, tack, svarade jag. Jag kommer antagligen att behöva göra detta flera ggr och då är det bättre att jag inte vet" "-Äsch", svarar han då och slänger fram en 10 cm lång nål! Den var ca 3mm tjock dessutom. "-Det var väl inte så farligt, säger han. Jag stoppar ju inte hela bara hit" säger han och måttar drygt 8 cm!. Tack det räcker så! Huu.. Han har beställt en magnetröntgen av ryggmärgen också och sen ska vi träffas i mars igen.
Nu är veckans två läkarbesök gjorda och nu är det bara apoteket imorgon sen är det inget förrän om några veckor igen.

Just nu känns det som om någon slagit mig med en vass hammare från rumpan och upp till midjan på högersidan. *tycker lite synd om mig själv* Här kommer ett foto på utsikten från Hisshall B, 9:e våningen- neurologiska mottagningen, Universitetssjukhuset i Lund: Kanske ska visa nåt pyssligt också..Här kommer en bild på ett armband jag gjorde till mamma som hon fick när vi var hos henne senast. Fotot är inte så bra. Det var svårt att få fokus och det var mörkt. Men det är iaf svartvita foton på pojkarna på båda sidorna och man ska snurra på brickorna så att man kan välja vilken bild man vill ha framme.


Ja, det var allt för idag..pling plong!

Inga kommentarer: