2009-01-10

Samuel är sjuk + scrappad veckoklocka

Samuel är sjuk. Nu mår han bättre men i går natt hade han 39.8 i feber. I går på dagen blev han succesivt bättre och han höll sig feberfri heladagen. I natt har han sovit bra och inte haft feber. Eftersom han var så lugn och mest satt framför tv:n eller datorn i går så vaknade han tidigt i morse. Vi har därför varit uppe sen kl. 6.00. *gäsp*
Då vi ändå är inne på Samuel så passar jag på att visa vad jag scrappat åt honom. Efter inspiration av "Filurken" på scrappizbloggen har jag skapat en veckoklocka. Eftersom han ofta frågar oss; "Vsd är det för dag idag?", "Ska jag till dagis idag?", "Är det lördag idag? Får jag lördagsgodis idag?" tyckte jag att det passade.
Han tycker mycket om sin klocka. Varje morgon går han in till köket och flyttar fram en dag. (Det är fastsatt på kylskåpet med hjälp av magnettejpsom jag satt fast på baksidan av klockan.)

Fotbollarna representerar de dagarna han ska till dagis. (Jag har inte så många motivdies utan det var det mest "lek" jag hade.) Godisarna är godispapper som jag fyllt med en bit kartong resp lite bomull. Pilen i mitten är en chipboard som jag målat med vit akrylfärg. Pilen har jag sen satt fast med en skruvbrad. Klockans bakgrund är gjord av mörklila cardstock från DCWV, bokstäverna är utstansade i vitt albumblad. Typsnittet/Alfabetet är Aquarius från QK.

1 kommentar:

Fina-Nina sa...

Så glad jag blir att se att jag kunde inspirera någon! Lite underligt är det då allt att jag gjorde min veckodagsklocka till min stora son som också heter Samuel :)