2009-01-08

Mer från "förejulpresenten"

Av någon anledning gick det inte att ladda upp bilder igår så den utlovade uppdateringen kommer först idag.
Mammas "förejulpresent" var egentligen en massa olika saker som jag skickade till henne för att hon skulle slappna av och finna julefrid. Hon fick bla. mörk choklad, ett litet tetrapck med rött vin, ansiktsmask m.m. Hon fick dessutom en bok. Det var en bok av Jonas Gardell "Mormor gråter och andra berättelser". Det var en begagnad bok så jag bestämde mig för att altra den lite. Jag ville få den att se gammal ut. Jag gjorde även ett matchande bokmärke till som jag la in i boken precis där "Mormor gråter". Mamma gillar Gardells böcker och just "Mormor gråter" valde jag för att hur än julen blir kan det inte bli värre än så (dessutom får man skratta lite).

Pappret kommer från Jenny Bowlin. Jag har dessutom använt mig
av mycket Fluid Chalk (Chestnut roan och Dark brown)
vilket inte syns så mycket på fotot.

Här har jag använt mig av brun bazzill som grund och sen
mönstrat papper från My Minds Eye.
Jag har även använt en blomma från Prima och Stickles (glitterlim) i färgen koppar.

Och slutligen..för er som inte har hört "Mormor gråter". (Jag är själv inte så glad i honom och hans verk men just den här älskar jag):

1 kommentar:

Cath. sa...

Vilken fin idé! Och din mamma har nog snyggaste boken!
Trevlig helg!