2009-01-06

Exploding box

Här kommer min första "exploding box". Den fick mamma i "förejulpaket", dvs hon skulle öppna den den 23:e december.
(Bilderna är klickbara så att ni kan få det lite större)

Material: Brun bazzill (canvas), mönstrade julpapper från Inkido,
papperspets som jag inkat med fluid chalk (Chestnut roan och Dark brown),
bling från Prima, Julstjärna från slaktad ljusmanchett,
brad från Panduro och biljetter från Mirabyll som jag har modifierat lite.
I mitten av boxen har jag även använt mig av naturfärgad floss,
brad med ögla från Karen Foster samt
en charm i form av ett hjärta med nyckel och den är en RAK från MiaPuh :)


Mitten, när man öppnat asken. Fotona går i ålderordning
(runt och sen in på nästa lager och runt där osv..)
där det första fotot är på min mamma och hennes mamma innan jag föddes
och den sista bilden är på mina barn från förra året.
Tanken är att de ska påminna henne om härliga stunder från jularna som varit.
Pappersrullen i mitten är ett brev till mamma som berättar varför jag har så mycket kärlek för julen.
(Tack vare mina härliga barndomsjular)

Andra uppslaget

Yttersta lagret.


Ja, det var vad jag hade att bjuda på idag. Fortsätter imorgon.. ;)

Ha det gott!

4 kommentarer:

Ulle sa...

Wow! Så läcker! ... och så mycket tanke bakom ...

Anki sa...

Underbart fin Mella!

Så mycket fina saker du gjort på sistone, jag ser en stor utveckling hos dig!

Åh vad länge sen vi sågs.....
Ska du på Janes träff?

Kram Anki

Unknown sa...

Jättefin!

Vill också. Får lägga det i min att göra lista.

Ulwa sa...

Hej! Superfint album.Visst är det roligt att göra explosion boxes?! Alla blir så olika. Din mor måste ha blivit så glad och stolt. Tackför titten!
Ulwa