2008-11-22

Lite vardag med Samuel..

Vid middagen:
- Varför har jag en liten ficka här?(pekar på en ficka på sina shorts)
- För att du ska kunna ha små saker där.
- Varför inte stora saker?
- För att det är en liten ficka.
- Jahaaa
-------------
Eftersom Samuels farmor och farfar är döda är det ofta prat om döden hemma hos oss. Samuel har frågat mycket om det och om farmor och farfar.
I morse skulle vi åka buss och tåg till Helsingborg och eftersom vi skulle åka redan kl. 07.00 hemifrån (och då är det beckmörkt ute) fick han ha sin reflexväst på sig.
- Varför ska jag ha den, mamma?
- För att bilarna ska se dig och inte köra på dig.
- Om de kör på mig då blir jag jättejättejättedöd.
- Mmm..
- Och då måste jag gräva ner mig i jorden och stanna där nere hela dagen. Jag får inte gräva upp mig.

Vi kommer alltså komma att behöva ha fler diskussioner kring detta med döden tror jag.. ;)

Inga kommentarer: