2008-11-06

Sjuk + nya LOs från CCn

Usch, jag är sjuuk. *låta ynklig* Jag har ont i halsen, småfebrig och mår allmänt dålig. Imorgon SKA jag vara frisk igen. Peter ska jobba hela helgen vilket gör att jag måste orka ta hand om barnen och aktivera den yngre av dem.
Nåja, här kommer resterande alster från helgens CC hos stellas.se:
Först ut är en LO till min BOM, den är alltså 20x20 cm istället för 30,5x30,5 som de jag brukar göra. Här skulle man hålla sig till enbart svart och vitt. Fotot är taget av Peter och mig på balkongen i Alby 1999. Blommorna är rubons och hjärtana är glitterstenar (sk. bling) och även de ser lite konstiga ut på bilden så är det vanliga "kristallfärgade".

Sen kommer en LO där man skulle tolka en skiss. Man var tvugna att använda papprena från kitet man köpt och jag hade inga bra foton som matchade så jag övertalade sonen att ta på sig en limefärgad tröja och hålla i sina vindruvor som han satt och åt och volia så hade jag passande kort! ;) Prickarna är limefärgad stickles (glitterlim)

Och slutligen var utmaningen att man inte fick använda sig av cardstock, chipboard eller blommor men var tvungen att ha med journaling, akrylfärg samt någon dekoration i filt. Jag har här laminerat en lamineringsficka utan nåt i och sen skurit den till rätt storlek. Fågeln är i filt och likaså trädet.

Det var alles för ikväll, gott folk. Ha det bra!

1 kommentar:

Cath. sa...

Å, här fanns en del nytt! Tycker alla du gjort är så fina men speciellt gillar jag den understa... så himla fin och finurlig!
Ha det gott!
Kramar!