2008-01-11

Tuff musik!

Förra sommaren skulle vi åka långt i bil så i sista minuten spelade vi en cd med en hel dröös med mp3 låtar som skulle spelas i bilen. Eftersom vi var ute i sista minuten (som vanligt) så bara gick jag in och markerade en massa olika blandade låtar från våra mappar på datorn och brände på en skiva. Denna skiva har vi haft i bilen sedan dess. Första halvan på skivan är bara barnmusik och det är den delen av skivan som spelats mest. Nu när jag har körkort har jag lyssnat mer på den andra halvan och tro mig- det är en väldig blandning på olika typer av musik (Vilket iofs ju var tanken så att alla skulle vara nöjda under resan). När jag kör nu så sitter jag och sjunger för full hals och så även Samuel i baksätet. Häromdagen när vi kom hem och parkerade bilen började just "Carola- Tommy tycker om mig". Samuel började sjunga i förväg i baksätet: ”Tommy tycke om mig, säge hej, komme mig”. Jag vänder mig om och frågar om han tycker om den låten och han svarar ”Jaa, det är TUFF musik” *skratta* Säga vad man vill om Carolas musik men tuff? Njae..för mig är hon nog mest 80-tals nostalgi.
Här kommer lite nostalgi även för er..lite TUFF musik ;-D


Inga kommentarer: