2007-12-15

Ullared

Idag har vi varit i Ullared och shoppat. Eftersom det är sista helgen före jul så räknade vi att det skulle vara sååå mycket folk och ta väldigt lång tid att handla. Vi lämnade därför Samuel hemma med Sebastian och Peters syster och åkte iväg själva, jag och Peter. När vi kom dit såg vi bussarna komma fulla med människor och det var rätt fullt på parkeringen så det var med svårmod vi gick mot Gekåsingången. Väl inne visade det sig att det faktiskt inte var så farligt! Visst det var folk men inte alls så mycket som vi fasat för. (Antagligen så spelade det faktum att vi var ensamma in till stor del att det gick så smidigt. Bara det att kunna samtala med varandra i lugn och ro, slippa hämta bortsprugna barn i kundtjänst alt. se till att de håller sig i kundvagnen utan att vara hysteriska..*se lyrisk ut* ;-D) Vi var där i tre timmar och under den tiden fick vi tag på det mesta vi hoppats hitta. I och med att vi kom iväg så tidigt från Ullared tog vi oss tiden att shoppa fler julkappar i Halmstad på hemvägen. Tänk vad trevligt det kan vara att handla när man inte har barn med sig, nästan romantiskt (svältfödda vi? Haha. ;-) )
Vad jag shoppat? Tja..julklappar till en del,lite kläder till Samuel, ett scrapalbum till mig- inte det snyggaste jag sett men det fyller sig funktion vilket räcker bra nu när jag har lösa LOs liggande. Jag har hoppats att ramla över ett "X" när jag är där eftersom jag vet att de har funnits ibland. Tyvärr verkar det aldig finnas inne när jag är där, ger snart upp. :-P
Idag får ni klara er utan bild på nåt scrappat (även om jag nu strax är klar med julkorten- bara ett kvar nu) - istället får ni se på Peter Wahlbeck och lyssna på hans låt om Ullared.

Inga kommentarer: