2009-06-04

Vad hände med sommaren?

Jag vaknade i natt av att fönstret hade blåst upp. Jag gick upp ur sängen för att stänga till det. Precis när jag tar ut armen genom fönstret kommer världens blixt och jag drog in armen snabbare än snabbast. Sen drog jag in fönstret supersnabbt (för att citera yngste sonen) och lade mig i sängen igen. Ovädret var precis över oss och blixtarna lös upp hela vårt sovrum och åskan slog så högt att jag inte kan begripa hur Peter och Samuel (som låg i vår säng) kunde sova vidare utan att reagera. Regnet vräkte ner och det var ett himlans oljud. När jag kom upp strax före sex så fick jag se vår trädgård! Från att ha varit en somrig trädgård möttes jag av denna syn:



Förstå att det är den 4 juni och trädgården är full med hagel som är ca 1½ cm stora!

Inga kommentarer: