2009-06-13

Samuel funderar..

S: Jag försöker säga till Emilia att jag är kär i henne men hon vill inte lyssna på mig. Hon vill bara leka med de andra flickorna hela tiden. Varför vill hon inte lyssna på mig? Har hon knäck i öronen?
----------


Jag och Samuel åker in i Ängelholm (20 min hemifrån, men han hade precis sagt att det är så långt dit). Dagen innan hade vi också varit där och sett alla bilar med firande studenter (och svenska flaggor)
M: NU är vi i Ängelholm.
S: Är vi redan i Ängelholm? Är det här Ängelholm? (kort paus) VI bor i Sverige.
M: Ängelholm ligger också i Sverige.
S: Gör det? Men där mormor bor är inte Sverige.
M: Jo, det är också Sverige.
S: Men är det därför de hade svenska flaggor? För att vi är i Sverige?
M: Ja, precis.
S: Jamen, de vet väl redan att vi bor i Sverige?

----------

Vid läggningen:
S: Mamma, visst kom jag ut ur din snippa.
M: ja, det gjorde du.
S: Klippte de bort din snippa då?
M: Va? Nej, de gjorde de inte. Du kom ut ur den men den var kvar där hela tiden. Jag har kvar den nu med ju. Nu ska du sova, godnatt.
(Jag börjar gå ner för trappan)
S: Mamma!
M: Ja?
S: Hade de lim för att sätta dit snippan sen eller hade de tejp?
M: De tog INTE bort den. Jag har ju kvar den.
(Sen hör jag honom prata för sig själv: "Lim eller tejp? Lim eller tejp?")

Inga kommentarer: