2009-06-08

Produktiv helg

Trots feber, en sjuk sambo, en son som inte vill sova på kvällarna/nätterna så har jag gjort en stor prestation under Cybercropen som kortifokus hade i helgen. Det var 10 tävlingar samt två barntävlingar. Jag deltar i 8 tävlingar och Samuel i en. Antal kort gjorda i helgen här hos oss = 10! (Det sista gjorde jag kl.05.30 imorse) Här kommer så bidragen:

Här var utmaningen att göra ett manligt kort, valfritt tema.


Sen skulle man följa en skiss.
Jag hade ingen aning hur jag skulle göra med denna men
efter att sonen vaknade kl. 02.30 i natt och vägrade somna om
så hade jag tid att tänka. När vi sen gav upp och
gick upp kl. 05.15 var det bara att sätta sig ner och göra kortet.
(Motivet ser väldigt rött ut men det är faktiskt brunt)
Här skulle man använda sig av två saker av var sak man använde på kortet.

Sen var det dags att testa på att göra ett crisscross-kort.
Det var första gången jag gjorde det och jag tror inte att jag kommer göra det igen..

Utmaning: Gör ett sommarkort.

Sedan skulle man göra två helt olika kort med samma motiv.
(se ovanför och nedanför)

Sedan var det dags att göra ett kort med minimalt med dekorationer.
Man skulle tänka "stillhet".

Sedan skulle man göra sin egen bakgrund.
Jag valde att rita min. Jag har använt mig av Pm-pennor,
svart ZIG-penna samt Sekuras vita gelly roll.
Slutligen kommer Samuels utmaning:
att göra ett födelsedagskort till en kompis.
Samuel skulle ju till William på kalas i lördags så det passade ju bra.
Ja, det var vad vi hade att bjuda på idag. Ha det bra så länge!

Inga kommentarer: