2008-10-01

Scrapträff i Stockholm

Nu är det ett bra tag sedan jag uppdaterade och jag har en himla massa att berätta och visa upp men eftersom jag inte fått in bilderna från sambons laptop in i min dator ännu så får jag ta och börja med det senaste först..
Vi har varit i Stockholm några dagar. (Mellanlandade i Örebro på vägen upp och lämnade Samuel hos mamma som skulle vara barnvakt) Peter var på Retrogathering (ww.retrogathering.se) som han var med och arrangerade, Sebastian var hos sin pappa och själv var jag på pysselträff på lördagen som Handarbeta.se arrangerade. Jag var som vanligt väääldigt trögstartad så min första Layout tog..eehum..låång tid på sig att komma till. Jag hade så svårt att finna någon inspiration. Sen efter den första LOn kom jag igång och fick gjort klart sammanlagt nästan fyra LOs, vilket är rätt mycket ändå för en långsam scrappare som jag. Träffen var trevlig och jag hade trevligt sällskap vid mitt bord av Maggan (
http://www.maggelimaggs.blogspot.com/) och Catharina (http://www.cathspyssel.blogspot.com/). Jag såg en del folk från de olika forumen som jag brukar hänga på bla. scrappiz och pyssel.net men var för blyg/feg för att våga säga hej. Jag hade gärna sett att det var fler tävlingar, som det var nu var det bara två. Nåja, här kommer mina alster som jag gjorde under helgen:
Först ut, den som tog låång tid på sig att bli klar. Jag kunde bara inte komma på hur jag ville ha det. Texten på LOn är: "Samuel! Du ville så gärna äta din yoghurt i vardagsrummet. Jag sa "att då måste du lova att äta fint och inte kladda. Kan du lova mig att du äter fint då?"

Därefter gjorde jag denna med en glad Samuel i stadsparken i Örebro i somras.

Sen en LO med Sebastian. Han försökte vara cool och verka likgiltig men när han väl satt där så var det så så skoj att han inte kunde hålla sig längre. Kolmården 080801

Sist ut är en som jag inte gjorde klart på träffen. Det mesta var klart men skulle bara sättas samman men jag var för trött. Här är det färdiga resultatet! Texten: " Samuel! Under en period ville du bara äta frukt som var "saftiga"...och vad är väl saftigare än vattenmelon? PS. På fotot är du jättesur och dissar mig totalt. /Mamma"
Det var kul att komma upp i Stockholm igen. Jag har inte varit där på flera år nu. Jag känner ofta att jag saknar det och vill flytta upp dit igen men efter helgen som var så kände jag att nog inte vill flytta tillbaka. Däremot vill jag dit lite oftare och gå i de butiker som jag saknar och träffa de vänner jag saknar att umgås med. På söndagen träffade jag Niklas som jag bodde med när jag tog körkortet och det var jätteskoj. Det kändes som om att det bara var några dagar sedan vi träffades senast fast det snart är ett år sedan. Jag hann dessutom umgås lite med sambon och vi hann faktiskt prata i flera minuter med varandra utan att bli avbrutna av en snackig "snartfyra-åring", bara det är värt massor! Tack mamma för att du var barnvakt!
Ja, det var det jag kan dela med mig av nu. Har flera nyheter och flera bilder men som sagt..det kommer inom en snar framtid.
Nu ska jag söva den hyperaktive, snacksalige nakenfisen som håller på att riva min pysselhörna. /Mella

2 kommentarer:

M@gs sa...

Härliga LO, tyckte det var jättetrevligt att sitta bredvid dig. Älskar Kamel LOn
Kram

Cath. sa...

Ååå, så du hittade till mig... =)
Vad kul att se alla dina fina LOer!
Jag gillar också kamel-LOn men också den med vattenmelon, vilket otroligt passande papper!
Det var så kul att träffas!
Såg att du varit inne och pratat på Svensk Scrapbooking, vad kul! Det är ett så mysigt forum!
Ha det gott! Kram!