2009-04-04

Sommaren är på G!

Ja, nu är sommaren i starkt antågande! Det är nog det bästa med att bo i Skåne- att sommaren kommer så snabbt jämfört mot "hemma" i Örebro. Sommaren kommer på så kort tid, under en veckas tid går det från "aprilväder" till riktig försommar.
Den här veckans "bevis:
Måndag- Mötte den lilla traktorn med sopborsten framtill som sopade bort allt grus från gatorna. Åkrarna börjar lukta kobajs :P
Tisdag- Motorcyklarna kom fram
Onsdag- Hämtade sonen på dagis och barnen sprang ute utan ytterkläder.
Torsdag- Folk på stan tog av sig ytterkläderna och de bara benen kom fram hos de yngre mer vågade. Folk åt glass på stan
Fredag- Jag-fryslorten- hängde undan jackan och hade enbart en munkjacka på mig och ibland inte ens den när vi var ute.

Igår städade jag och Samuel här hemma. Medan jag plockade och röjde dammade han:

Till en början dammade han duktigt men sen kom han på vad mer man kunde göra med en dammvippa.. ;)

Den kan ju vara en "mitarr".
(Det ser ut som om han sjunger "Jag har öppnat pärlepoorten.."
tycker jag eftersom han ser så mild ut. :D )

Men sen kom Sebastian lillebror fram och han började visa hur man spelar "häftig mitarr". Jag börjar direkt nynna på Pinks låt: "So what, I got my rockmoves.." när jag ser den här bilden ;)

Vad gäller mitt pysslande så gör jag fortfarande kort på löpande band. Jag ska fota dem allihopa på en gång tänkte jag så ni får vänta lite till. Nu börjar dessutom en massa olika cybercrops eftersom det är påsk så då kanske jag kan komma mig för att göra lite layouter också. I nuläget har jag bara lust att göra kort eller alternativt scrap såsom minialbum och annat.

Inga kommentarer: