2011-06-25

..och två halsband till..

Först ut ett enkelt smycke i antik brons:

Längden på halsbandet är ca 96cm (inkl buren som är ca 5½cm)


Närbild på buren och fågeln.
Fågel sitter på en pinne som hänger löst och därmed
rör sig fram och tillbaka när man själv rör sig.
Vill man ha ett kortare halsband kan jag korta kedjan

Obs! Jag kan inte garantera att buren är nickelfri
så därför gjorde jag kedjan så lång att man kan
ha halsbandet hängandes utanför kläderna.

Pris: 120:-




Sen gjorde jag ett halsband som jag tänkt göra väldigt länge. Ett regnbågshalsband (eller ett RFSL-halsband, vilket man nu föredrar ;) ) :


Halsbandets längd ca 47cm och armbandets längd ca 20cm


Pris för hela setet 200:-

(Halsbandet finns inte längre kvar då sonen skulle testa att snurra det :P Kan dock göra ett nytt om någon vill ha ett.)
Tack för titten! :)


2 kommentarer:

mamma sa...

Gillade båda dessa alster!!

Marit sa...

jättesnygga!!!