2011-06-14

Beställningar

Här kommer bilder på några beställningsjobb..



Mamma skickade mig ett halsband med runda guldstenar (enbart) och
bad mig förlänga det med 4-5 cm. Jag valde då att lägga till några
guldstenschips och runda pärlor i antik brons. Eftersom det var ojämnt
antal runda pärlor valde jag att göra ett armband som bonus där den
lilla pärlan fick agera berlock. Gjorde då även ett par örhängen så att
det blev ett helt set.



Jag fick ett beställningsjobb där jag skulle göra ett liknande som
det jag gjort tidigare men istället för ametistlila skulle det vara i
"riktig" lila dvs blålila.


Närbild..



Sen hade mamma ett halsband men sötvattenspärlor som hon
inte gillade så hon bad mig hitta på nåt annat med dem.
Detta blev resultatet, "svävande pärlor"


Närbild på hur det "fungerar"

Tack för titten! :)


1 kommentar:

evelina carlson sa...

s: nämen, vilket sammanträffande! va kul, lycka till då :D