2010-09-23

PP dvs Paperpiecing

Paperpiecing eller PP som det kallas innebär i korta drag att man av många små bitar som man klippt ut sammnafogar dem igen för att få lite mer 3Dkänsla av motivet.
Inför Retrogathering har jag gjort en massa bokmärken med anknytning till gamla TV-spel och datorer- alla med enklare varianter av PP. Sammanlagt blev det 25 stycken jag kan sälja där. Alla bokmärken är 15x5 cm och motiven är ca 3,5 cm. Av de jag visar här finns det flera av varje.

Här är det Commodore och Ataribokmärken

Och här är det Pacman

Efter att ha läst om Utmaningen med utlottning i Pysselmyrans blogg valde jag även
att göra Nintendo. Svamparna var rätt snabba och enkla att göra (förutom ögonen som
var en aaaning pilliga att klippa ut) men inte Mario. Han var riktigt jobbig. Han ser
kanske inte så krånglig utmen jag kan tala om att den lilla gubben på 3,5 cm inne-
håller 13 små utklippta bitar som jag satt ihop. När motiven är så små är det
riktigt krångligt ibland att få till de pyttigaste bitarna som tex. ögonbryn och polisonger.

Tack för titten! :)

11 kommentarer:

Pysselmyran sa...

Vilken kul idé! Förstår att Mario var pillig att göra! Tack för ditt bidrag!

Lilltolen sa...

Djupt imponerad och de blev ju kalasfina allihop. Ha det gott!

HelenaN sa...

Men sååå himla läckra bokmärken! *tokgillar*

Alien Bling sa...

Cooolt! :D Snyggt som attans!

Cicci/Trollmor sa...

Läckert! Vilket pilljobb!!!

AnnaB sa...

Men ooo så söta...!

Linda LW sa...

Superläckra bokmärken! :D Mario skulle göra vem som helst gråhårig misstänker jag... :P

Cath. sa...

Jösses! Vilket jobb! Och riktigt läckert!

Linda sa...

wow vilket arbete du har gjort. Och så snyggt det blev!

DesignAnnique sa...

Sååå balla! Jag gillar PacMan bäst.. :)

Nita sa...

men så läckra! kanonfina!