2008-04-16

Bidragen till Stella.se

Här kommer mina bidrag till Stellas DT-tävling:

Först ut kommer LOn jag gjorde efter skissen. Som ni ser är den väldigt strikt efter skissen vilket jag inte tänkt från början men när jag väl började så blev det så ändå. Konstigt, det är första gången det blivit så och inte tvärtom! Fotot på LOn blev inte det bästa men eftersom solen hann försvinna helt innan jag fått in bilderna i datorn fick det bli så här. Fotot visar min sambo och hans mamma.

Man skulle även göra något altered och detta blev mitt bidrag- en toaskylt (ca 20x30 cm). Stigen består av riktig sand, dassdörren har en hasp av svart ståltråd som går att använda (dörren står öppen med hjälp av en bit 3Dkudde). Den "Nödige" är PP:ad, chalkad och målad med tuschpenna för att framhäva och förtydliga, sitter dessutom på 3Dkuddar. Bakgrunden är målad med akrylfärger och QKmyran är lackad med 3D-lack likaså QKblommornas mitt. De två små fåglarna i bakgrunden kommer från KarenMarieKlip. Ordet Toa är utstansat Blossom Grand.

Jag har även bidragit med två andra layouter men de finns redan i bloggen... ;-)

Jag är så scrapsugen nu men eftersom jag behöver mer minne till datorn för att kunna redigera bilderna innan de ska på framkallningar sitter jag här nu utan foton. Eller...jo, jag har foton för två LOs till eller nåt men de bilderna har jag inte lust att scrappa just nu.. Så fort lönen kommer ska vi köpa hårdiskar och minnen och sen uppgradera datorerna här. Åh, vad jag längtar..ska sitta och fixa bilder i Cs2 och sen framkalla för att scrappa som jag har tänkt mig själv och inte behöva anpassa mig efter bildernas storlek och färg (ska fixa snygga svartvita bilder tänkte jag bland annat)..ska bli så skoj! =D

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefina!

Hoppas allt är bra med er allihop!
Hoppas ni får bra hårddiskar också ;)

Kramar