2008-02-11

Äntligen klart!

Äntligen har Samuel fått ett eget rum! (och jag och Peter också ;-) )Efter en helg med slit så är hans rum äntligen klart. Vi var på IKEA i lördags och köpte lite saker till hans rum.

En trofast förvaring (isamma färg som hans säng dvs lackad furu) för hans leksaker
samt en Billy, låg variant för böcker, pussel och lite leksaker:
Samuel älskar ju gult men det är uppenbarligen en färg som är ute just nu då det är svårt att få tag på saker i den färgen. Vi hade dock en sån tur att de i Fyndrummet sålde mattor – knallgula och vitrandiga för endast 35:-/st.

Jag hade flera gula plastburkar sen tidigare som han kunde ha småplock såsom pusselbitar, Memory och sånt. (De vita, gula och blå fick han till sitt rum, de övriga färgerna behöll jag,)










Till detta kom vita skira gardiner och hans säng, bilmatta och byrå. Han var så nyfiken medan vi höll på på ovanvåningen men han fick inte se nåt förrän det var klart. När det var klart så fick han blunda medan vi ledde in honom i rummet (vadå, extremehomemakeoverskadade?!;-)) När han såg sitt rum så gick han runt i rummet med ett leende och sa "Vad fint här är!. Han blev jättenöjd med sitt rum och faktum är att det blev mycket bättre än jag trodde det skulle bli med tanke på resurserna vi lägger på det nu. Det blev ljust och fint och faktum är att väggarna passade jättebra in i det så vi skippar nog att måla om det rummet till sommaren.
När sen kvällen kom somnade han på två röda som han brukar. När Peter och jag lade oss lät vi en bordslampa lysa i hallen mellan sovrummen så att han skulle hitta oss om han vaknade. Vid halv ett i natt vaknade jag av något rörde vid min fot. Jag följde med (en halvtsovande) Samuel tillbaka till hans rum, stoppade om honom och sa att mamma och pappa var nära honom ändå. Jag gick sen tillbaka till rummet och hörde inget förrän jag vaknade av att han drömde mardröm vid 5.00. När klockan var ca 6.00 kom han till oss och gosade med oss i sängen och vi berömde honom för att han varit så duktig och sovit i sitt egna rum hela natten! Han såg rätt så nöjd ut. I soffan en knapp timme senare, när han åt sin välling så säger han: -" Förut, när jag var bebis sov jag inte i eget rum." *skratta* Ja, tänk vad länge sedan det var! =D

Nu ska jag och Peter fixa vårt rum (men tapetseringen tar vi till sommaren). Vi ska bara försöka hålla oss friska nog för det också. Peter har varit förkyld sista veckan och igår började jag känna mig krasslig. Jaja, vi får väl se hur det går. Nu ska jag bara hinna med ett dopkort jag fått beställning på och helst även lite alla hjärtansdagkort till mina nära och kära. Jag får se hur mycket jag orkar, får nog prioritera beställningen eftersom det genererar pengar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

VISST är det kul när man renoverar, köper nytt , fixa´r och donar!
Det är alltid kul när man ser det färdig resultatet och det för något gott med sig.

Anonym sa...

Ja tänk vad tiden går! var det inte i förrgår du började sova i eget rum?
Kan ni inte ta ett kort så mormor får se "kungen i borgen"!