2011-09-02

Beställningsarmband :)

Sååå.då var jag äntligen tillbaka efter sommaren, det har varit mycket besök här och vi har hälsat på så det har inte blivit mycket nypysslat. Jag har fått en del beställningsjobb som jag har gjort och det är dessa jag kommer att börja att lägga ut. De är varianter på det jag tidigare gjort men lite skillnader och ibland har jag gjort set av något som från början bara var en del.

Först ut ett armband som jag fick beställning på som skulle ges till en som fyllde år. Beställaren hade köpt det här av mig tidigare och ville nu att hennes vän skulle få ett liknande men i färgschemat "isblått" istället. Här är resultatet (Klicka på bilderna så kan ni se dem större):

Pärlorna jag använt är Sparklebeads/Drizzlepärlor i isblått,
Cateyepärlor vita samt Filigranpärlor - alla i storlekarna 8mm och 6mm.

(Jag gjorde även ett enklare halsband till men det blev inte bra på fotot och eftersom det var bråttom att få iväg det med posten så fick det vara.)


Tack för titten!



Inga kommentarer: