2011-05-06

Tutorial/Promakers- Rödbrunt hår

Här kommer en fortsättning på hur man målar med Promakers. Här visar jag hur jag gör rödhåriga. Den färgnyansen på rött hår som blir av detta är lite mer rödbrunt hår (eller om man som jag, färgar håret med Henna ;) ) (Och den blir mer rödhårig än vad bilderna visar ser jag nu.)
Alla bilderna är klickbara..

1. Till den här hårfärgen använder jag bara en enda
penna- Terracotta.
Jag börjar med att måla hela hålet i ett lager...

2. Sen målar jag överallt utom där jag tänker att håret
"blänker".

3. Direkt sen börjar jag måla igen fram till en liten bit innan
jag slutade lagret innan.

4. Slutligen gör jag över igen där jag tycker
det borde vara lite extra mycket skuggor..klart! Bara fråga om ni undrar något.


Vad mer vill ni att jag gör en Promakertutorial på? En viss typ av stämplar, annan hårfärg, något annat? Eller vill ni ha en tutorial på något helt annat?



Tack för visiten! :)


1 kommentar:

Erika sa...

Tack! ska se om jag hinner färglägga lite i helgen med din hjälp. :D

jag ser gärna fler almänt hur man färglägger kanske mer kläder å andra motiv (vet att det är med lite i tidigare tutorial) kanske blommor, å sådant typ.