2010-05-05

Scrappat med Mama-razzipapper

Jag har gjort en layout för Storyhouse där jag använt mig av ett av Bo Bunnys underbara Mama-razzipapper.
Den snygge modellen på layouten är äldste sonen ;)

Jag vände pappret upp och ner och eftersom det är små ställen med texter som då
blev upp och ner, så valde jag att dölja det genom att antingen stämpla lite över,
ha spets över eller skriva journalingen (beskrivande text) rakt över det.

Rubriken är delvis stämplad rakt på pappret.

Jag letade igenom mina "skräpgömmor" och hittade en gammal diabild som jag
delade på och valde att ha som dekoration. Jag virade svart ståltråd runt den
och fäste sedan tyll på undersidan av den. På tyllet fäste jag självhäftande halvpärlor.

Här ser ni hur jag limmat fast ett band som jag vek under tiden jag limmade det för
att få den effekten jag ville ha. Jag länsade en gammal blomma på sina pistiller
men då pärlorna på den var röda målade jag dem svart med en promakerpenna.
Även här ser ni halvpärlorna. Jag har även använt svarta självhäftande blingstenar.

Tack för titten!

Inga kommentarer: