2009-12-12

Godmorgon gott folk...

I dag smög jag upp redan kl. 5.40. Det är så lugnt och skönt att komma upp före alla andra, sitta i skenet av adventstjärnan och adventsljustaken och njuta av tystnaden. Känns som om det är rätt hög vuxenfaktor på det- Tänk om någon sagt till mig när jag var 16 år att jag en dag skulle gå upp innan klockan sex på morgonen en lördag- frivilligt!
Idag ska jag ut och shoppa några julklappar. Eftersom jag kan tänka mig hur mycket folk som ska göra samma sak tänkte jag vara där redan när de öppnar. När jag kommer hem sedan ska jag göra Krumkaker och, om jag hinner, även Kokosmums. Samuel och Peter ska baka Pippikakor (eller som Peter kallar dem- små bruna djävlar :-O)
I går lämnade jag in fem layouter och ett värmeljuskort till en butik som ska ha dem som visningexemplar och inspiration för sina kunder. Vilket butik det är och hur alstren ser ut får ni veta och se lite längre fram.
Nu funderar jag faktiskt på om jag skulle sätta mig och göra några julkort. Visserligen har jag gjort ett femtiotal julkort redan den här hösten/vintern men det är enklare kort och jag har lust att ge mer arbetade kort till den närmaste släkten/vännerna..
Nej, nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen ska det nog pysslas lite :)
Återkommer senare under dagen med dagens lucka i musikjulkalendern.

Inga kommentarer: