2009-11-17

Mina alster och vinster från Örebroträffen

Jag var ju på Örebroträffen som Örebro scrapbookingsällskap anordnade den 5/11. Det var ca 80 personer med på träffen samt tre butiker. Det var första gången mamma var med eftersom hon är rätt ny inom scrappandet. Det var väldigt kul att ha henne med. :) Jag träffade andra scrappare också , både sådana jag träffat tidigare men även lite nytt folk. Jag fick även träffa folk irl som jag bara "träffat" via nätet förut. Alltid lika skoj med dessa träffar. Framförallt Örebroträffarna tycker jag är himla roliga då det är trevligt folk, roliga tävliga och många vinster- både genom omröstning och genom utlottning.

Första tävlingen var att göra en layout från en skiss:
Jag vann faktiskt första pris med denna! :)
Och här nedanför kan ni se vad jag vann:
Ett Feng-shui-inspirerat (?!) kit. Ett album (15x15 cm) med vita blad samt träomslag.
En massa papper i stl 15x15, varav fyra i vellum dvs fyra av varje papper som ni ser i "solfjädern"
Lädertags, silvriga rektangulära minibrads, små fyrkanter i plexiglas.
Allt från the scrapbookstore. :)
Nästa tävling var en kit-tävling. Det innebär att man köper ett kit med papper och dekorationer och sen gör en LO eller ett kort utifrån det. Man var tvungen att använda minst två mönstarde papper och minst två dekorationer från kitet. Jag använde bakgrundspappret samt det gröna pappret på blommorna. Dekorationerna var den mellanstorabradsen samt blinget.
Och vet ni? Jag vann första pris även i denna tävling! :)
Vad jag vann ser ni nedan:

Hela pappersserien "Love me do" från My minds eye.
(Hur baksidan på papprena ser ut ser ni i mitten till höger),
thickers, blommor, band samt andra dekorationer i matchande färger.
Priset kom från Örebro scrapbookingsällskap. :)

Den tredje tävlingen var att göra en valfri layout. Tiden räckte dock inte till som jag tänkt mig så jag hann inte göra allt jag hade tänkt från början:
Men jag vann ju andra pris så tydligen dög den ändå ;) :)
Vad jag vann ser ni nedan:

Det är pappersserien "nook&pantry" från Basic Grey
inkl doiles (spetspapper). Cardstock, rub-ons,
minirosor, vita blommor och bling- allt matchande.
Det här priset kom från
Stellas.
Sen hade jag sån tur att jag även vann en utlottning
(man skriver ner sitt namn på en lapp när man kommer
dit och sen drar de lapparna under dagen. Jag vann:

En Snag'em stämpel från imaginisce,
glittriga bards i silver, ljus guld, koppar och stark guld.
Brads från Reptrint. Det syns dåligt på fotot men de är
verkligen ursnygga- det är fyra med metallspets/filigran,
tre pärlbrads, tre glasbrads, tre sammetsbrads och
tre brunglittriga brads.
Allt kom från Arkivet. :)

Det var tre tävlingar för layouter och i alla vann jag. Jag känner mig så stolt, glad och tacksam. :)

Något annat skoj; Mamma kom på delad förstaplats tillsammans med Rimna i tävlingen "valfritt kort". Att hon lyckades så bra (med tanke på också att Rimna är väldigt duktig och har hållit på i flera år och til och med DT för flera butiker) tyder på en _hel del_ talang, eller hur! Mamma vann stämplar från stempelglede som jag tror att jag använt mer än henne när jag var däruppe... *vissla oskyldigt* ;)

Tack alla ni som ordnade med träffen.

Tack alla ni som röstade på mina alster.

Tack till alla sponsorer!

Inga kommentarer: