2009-09-20

Ett till Bloggpartybidrag

Här kommer ett bidrag till Cath's utmaning där man skulle scrappa i rosa och brunt och ev med lite svart eller vitt som accentfärg. Fotot blev inte det bästa så det får bli många detaljbilder ;)
Alla bilder är klickbara så att ni kan se dem i större format

Jag hos fotografen 1978
Jag har använt rosa cs och kartong för att stansa ut rubriken.
Jag använde sedan cracklepaint för att få till lite sprickor.
Jag fyllde i sprickorna med fluid chalk (creamy brown) för att förtydliga dem.
Jag har sytt med Floss som jag målat med fluid chalk
(dark brown) eftersom jag bara hade beigefärgad.

Minirosor och Pearlmaker (Amber pastel)

Säkerhetsnål som jag har målat med Fluid chalk (dark brown)
då den var för guldfärgad. Jag har sedan hängt på en blomcharm (berlock)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Supersnyggt
Kramiz
Ingela
http://coelogyne.blogg.se/

Poohtra sa...

Hej !
Härlig LO, med många fina detaljer på !
Hittade hit då jag googlade på krymp-plast och fick fram dina härliga örhängen.
Kommer säkerligen tillbaka hit för inspiration igen. TACK för titten !
Kram Petra

Cicci/Trollmor sa...

Åh så fin!

Gurkiss Scrappande sa...

Oooh verkligen en underbar LO :)

STORT GRATTIS till vinsten :)

Kram Gurkiss