2008-08-31

Ont i blodet!

Samuel var glad och pigg hela förmiddagen och vid lunchtid när jag och Peter var i köket och skulle laga till lunch sa Samuel att han inte ville ha för han var för trött? Är du för trött? Ja, men då får du väl gå och lägga dig en stund i stället då? sa vi. Ja, jag måste sova lite sa han och sen gick han upp mot sitt rum. På väg till rummet kom han av sig eftersom han hittade en leksaksbil på vägen :P En kort stund senare kommer han fram och säger att han har ont i huvudet och pekar på pannan. Vi känner på honom och han är stekhet! 39,1 i feber!
Ett par timmar senare sitter han och jag i soffan och ser på film. Plötsligt säger han "Någon har ritat på mig här!". Jag tittar och han pekar på insidan handleden mot sina tydliga små blodådror. Jag visar honom att jag också har så och att det inte är någon som ritat utan att det är blodet som vi kan se. Någon minut senare hör jag honom ynkligt säga "Jag har ont i mitt blod!". Stackarn! Han har precis som jag och Sebastian att vi får ont i huden när vi får feber.
Nåja, jag hoppas att det är kortvarigt.

Inga kommentarer: