2010-05-14

Egengjorda blomkvistar

Jag har länge velat testa på att göra egna blomdekorationer. De finns ju att köpa men är så hiskeligt dyra. Och om man kan göra det själv, varför köpa?

Här kommer mitt första försök. En enkel kvist med några vita körsbärsblommor.
(Av någon anledning ser den översta blomman ut att vara ljusgul
och inte vit ut på fotot. På riktigt är alla blommor lika vita)

Sedan kom mitt andra försök. Fortfarande bara en enkel kvist men nu med fler blommor och även blad.



Och slutligen mitt tredje försök. Nu vågade jag mig på att göra en förgrening på den ena kvisten. Nästa gång gör jag nog med fler förgreningar.






Det var faktiskt jättekul att göra egna blomkvistar och är ett lagom terapiarbete att pyssla med framför tvn så japp, jag kommer fortsätta att göra dem istället för att köpa.

Tack för titten!

7 kommentarer:

Vixxan sa...

wow blev ju skitsnygga!

Fnusan sa...

Jag är impad!

M@gs sa...

Wow, och hur gör man??? Skitsnygga!
Kram

Cath. sa...

Superfina, har sett att fler och fler gör själva så jag måste nog testa jag med.
Kram på dig!

Lotta sa...

Shit vilka snygga blomkvistar....megasnygga, om man skulle testa att göra såna åxå tro:)

Tusen Tack för att du påpekade mitt stavfel.....hade varit grymt pinsamt att lämna det så. Att jag inte har sett det....ibland är man helt blind. tur att det lätt går att rätta till....tack än en gång!

Petra/Paradise sa...

Ja, visst är blomkvistarna roliga att göra :)
De blev jättefina.

KRAM Petra

Erika sa...

läckra... blir lite sugen på att testa... när det finns tid ;)