2009-02-02

Helgen som var...

Såå..då har Sebastian äntligen lämnat in ansökan till gymnasiet. Det blev en blandning mellan kock och musik. I första hand Megamusik, i andra hand Hotell och restaurang i Ängelholm, i tredje hand Nicolaiskolan- estetiskt program musik och i fjärde hand hotell och restaurang i Hbg. Jag hoppas att han kommer in på Megamusik då jag tror att det är det som passar honom bäst.
I söndags gick kaffebryggaren sönder så vi fick ge oss ut och köpa en kaffebryggare. Vi kollade några tester på Internet först och vi köpte den vi kom fram till var bäst. Vi är dock inte jätteimponerade då vi tycker kaffet inte blir tillräckligt varmt (vilket just denna var en av de få som klarade just det enligt testet?) Nåja, det blev en sån här iallafall:


En Melitta look Therm. Den är dock genomskinlig och inte blå som det ser ut på bilden.
I pysselväg gjorde jag en LO igår och idag altrade jag en blomma att ha i hallen. Blomman blev jag missnöjd med så jag ska fundera på om jag kan göra om den lite. Öht så pysslar jag mer med altrat och inredning nu än med LOs, vet inte varför..har bara mer lust med sånt just nu. Jag borde väl göra en massa minialbum eftersom jag fick en BIA av Peter i julklapp men just nu har lusten och orken inte infunnit sig riktigt. Det är mycket läkarbesök nu vilket gör att man tappar lusten för det mesta. På onsdag ska jag göra själv till Lund för ett nytt ryggmärgsprov. Det känns lite pirrigt att åka dit själv men jag är ju en stor flicka nu. ;-)

Peter och jag hade ett samtal också om våra mål och så... Vi kom fram till att vårt långtidsmål är att om tre år (när Sebastian slutat skolan) flytta till Örebrotrakten igen. Detta innebär att vi nu ska gå in för att spara pengar till en grundplåt till ett hus. Jag satte mig direkt och kollade in hemnets hemsida och hittade direkt ett hus jag förälskade mig i: http://www.svenskfast.se/Pages/ObjectViewPictures.aspx?objectid=3IJRD5G1GCN5E4IR
Här finns mer info om det: http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/311874

De kortsiktiga målen är väl att jag ska hitta nåt jobb som jag kan ha fram till dess och Peters mål nu är att han ska till banken på tisdag och prata med dem om att han ev. ska starta eget.

Här är Samuels favoritlåt just nu. Han hörde den på radion när vi åkte bil häromdagen och han blev till sig. Han är helt faschinerad av videon och den går på datorn hela tiden just nu.(Videon nedan är dock inte den han tittar på men jag kan inte länka till den officiella videon då man inte får det, men ni kan ju söka upp den själva på Youtube om ni vill)

Själv lyssnar jag hellre på denna:


Inga kommentarer: