2010-07-07

Samuel scrappar LOs!

Samuel (min son på 5½ år) har börjat göra layouter! Innan har bara gjort några kort men nu sa han att han ville ha några foton för han ville göra "så som jag gör". Sagt och gjort, han fick några foton ur min "borde scrappahög" och sen satte vi oss och pysslade. Jag förklarade lite kort hur man kunde göra och sen satte han igång. Det enda jag har hjälpt honom med på nedanstående layouter är att mäta den rosa biten så att den skulle hamna kant i kant med det svarta pappret samt talat om hur man skriver det som inte är hans namn. Alla layouterna är i 8x8" dvs ca 20x20cm.

"0 år"

"Samuel tomte 2004"

"Samuel"

Jag vet inte med er men själv är jag djupt imponerad. Han gjorde dessa tre på två timmar (och jag måste väl säga att jag sett vuxna som gjort mindre fina saker än detta).
Han ber mig "hälsa alla i hela Sverige som läser på internet att han gärna vill ha pysselpost". ;)

Tack för att ni titta in! :)

5 kommentarer:

Johanna (silwerstar) sa...

Vad duktig han är!! Och vad kul att han är intresserad av pyssel, mina trollungar struntar i mina scrapgrejer helt och hållet de tråkmånsarna! :P

Cicci/Trollmor sa...

Till Samuel: Du var mej en riktigt duktig scrappare! Hoppas att du fortsätter, för jag vill gärna se mer saker som du gör! Kram.

Stämpelhamstern sa...

Vilken imponerande talang vid så unga år! Och snabb!

Ska bli spännande och se vad han kan när han blir stor - nästa Tim Holtz kanske...?

Anonym sa...

Det syns att det finns kontnärliga drag i släkten! Kul med pysselkillar speciellt om dom är sådär duktiga! Hurra för Samuel som är bäta skrapparkillen jag vet!
Kram till dig Samuel från mormor

Lilltolen sa...

Så härligt med kreativa ungar - jättefint!