2010-02-06

Gissa..

..vad jag undermedvetet längtar mycket efter frågade jag min sambo och visade honom det första kortet. "Våren" svarade han. Ja, när man tittar på kortet så går det inte komma ifrån att det är väldigt vårigt och även om jag tycker att en vit vinter är att föredra före en slaskvinter så tycker jag nog att det räcker med vinter nu. Jag vill ha vår och sommar! (Som vanligt gjorde jag ingen text på kortet. Jag har kommit fram till att jag nästan aldrig har det?)
Pappret kommer från Panduro, älvan är en bild jag hittade på internet,
skrev ut och målade med promakers. Jag målade sen över vingarna
med vit twinklings utblandad med lite vit Perfect Pearls för att
få extra skimmer på dem.
Närbild 1
Här kanske man kan se skimret på vingarna

När jag sen gjorde en till lät jag den också gå i vårens färger och stämplade till "Vår i luften" för någon gång ska väl våren komma?

Jag lade lite 3D-lack på snigeln för att ge sken av slemmet de lämnar efter sig..
Blomman har jag målat gult i mitten av för att matcha
de andra blommorna (på pappret samt motivet).
Lite halvpärlor runt blomman och slutligen 3D-lack som daggdroppar.
Hoppas ni kan se skimret. Jag har nämligen målat ett tunt lager med
grön twinklings över hela hennes klänning samt på
vingarna (samma färger som ovan).

Tack för titten!

6 kommentarer:

Zarah sa...

Vackra och väldigt våriga. :D

AMA sa...

LAVVLY!! <3

Var hittade du bilderna? *sugen*

Cath. sa...

Å, så grönt och vårigt1 Ja, nu börjar man ju längta efter friska vårvindar... men vi lär väl ha vinter ett bra tag till!

Miapuh sa...

oh vad härligt våriga :)
jaa vart hittade man bilderna, superfina :D

Anonym sa...

Väldigt fina kort och jag undrar, vars hittade du dessa fina älvor?
/Bic
[biiic.blogg.se]

Minea sa...

De här korten är underbara! Man blir glad av dem. :D Jättehärliga!
Du gör superfina grejer Mella och inspirerar verkligen till skapande!

Minea